/Novinky a inspirace/Produkty/Kdy je povinnost mít na pracovišti šatnu?

Kdy je povinnost mít na pracovišti šatnu?

13. 3. 2023

Podle nařízení vlády je zaměstnavatel povinen zřídit šatnu pro zaměstnance, kteří musí nosit pracovní nebo ochranný oděv a nemohou se převlékat jinde. Ať už je to z hygienických nebo například etických důvodů.

V případě, že v daném provozu pracuje více než 5 lidí, je povinnost mít šatny oddělené podle pohlaví. Při nižším poštu zaměstnanců lze mít šatny společné, musí být však časově vymezené tak, aby se muži nemuseli převlékat s ženami (a samozřejmě také naopak) ve stejnou dobu.

Počet míst v šatně by měl mít rezervu 10% z celkového počtu zaměstnanců. V praxi to tedy znamená, že provozovna, která má například 50 zaměstnanců, musí mít rezervu 5 míst.

Důležité je, aby šatna byla vybavena uzamykatelnými skříňkami. Není možné, aby zaměstnanci (přesto, že pracují třeba ve vícesměnném provozu) využívali jednu skřínku v počtu dvou a více lidí.

Pokud chcete v šatně ušetřit prostor, mohou se Vám hodit praktické šatní skřínky, jejichž součástí je také lavička na sezení.

Volejte zdarma
Po-Pá 7:00 - 17:00
logo

Vybavíme Vaši firmu do 24 hodin

B2B Partner s.r.o.
Plzeňská 3070
700 30 Ostrava - Zábřeh

 

B2B Partner na biano.cz

 

© 2010 - 2024 B2B Partner s.r.o. - Všechna práva vyhrazena.
Profesionální e-shop na mírushopsys